ja dzis zdecydowanie odpadam
pytanie o osiągi
Zwiń
X
-
Porada Ci raczej nie jest potrzebna. Jedynie wypada pogratulować zadowolenia z samochodu. Silnik, silnikowi nie jest równy, mam na myśli jego stan techniczny. Dużo zależy również od temperamentu kierowcy, jego stylu jazdy. Ma to wpływ na odczucia z jazdy zwłaszcza, że nie ma dużych róznic w mocach w/w silników.O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
Komentarz
-
-
bezduszny
Zamieszczone przez -Piotr-Silnik, silnikowi nie jest równy, mam na myśli jego stan techniczny. Dużo zależy również od temperamentu kierowcy, jego stylu jazdy
Komentarz
-
Prawda duzy wpływ maja umiejetnosci kierowcy, stan silnika oraz lane paliwo Wczoraj zaszalełem i wlałem Shell V-power Racing... Do niedawna lałem 95 lub 98 ale gdy silnik zaczał pobierać nowe paliow to nie mogłem uwierzyc że róznica może byc tak odczuwalan Równo pracuje ładnie przyspiesza i bardzo przyjemnie mruczy... 75km ale kocham to autko i odczuwam niesamowita przyjemnosc jazdy i z samego patrzeni a nawey myslenia o nim [o Niej własciwie] czego chciec więcej
pzdrAdam
Komentarz
-
-
b707, To ciekawe bo twoj silnik nie jest nastawiony na wykorzystanie paliwa o mniejszej kalorycznosci, a wiekszej sklonnosci do zaplonu. Stad na 95 powinien jezdzic lepiej niz na 98, bo w Polsce oktanowosc uzyskuje sie nie reformingiem czyli modyfikacja struktury lancuchow weglowodorowych, a dodaniem dodatkow podnoszacych ilosc okranow, zawierajacych balast w postaci zwiazkow tlenowych, ktore obnizaja kalorycznosc paliwa, a tym samym wartosc energii, ktora mozna uzyskac w wyniku spalenia i przelania jej potem na moc na kolach.
98 jest dobra dla silnikow wiecej zaworowych, ktorych moc jest uzyskiwana dzieki ostrzejszym nastwom parametrow pracy, tzn. wykorzystuje sie ich prace w wyzszych zakresach predkosci obrotowych, gdzie nastepuja krotsze czasy otwarcia zaworow i potrzebny jest krotszy czas zainicjowania spalania przez iskre swiecy i szybsze spalenie mieszanki, by zdarzyc ja wypchnac z cylindra, bo kolejna porcja czeka na swoja kolejke. Tam nadrabia sie kalorycznosc zwiekszeniem ilosci paliwa, ale silnik jest do tego przygotowany.
Zebys odczul przewage Vpower, zakladajac, ze poprzednio stosowane paliwo nie bylo chrzczone, tzn. nie mialo zanizona ilosc oktanow, to Vpower musialoby w calosci pochodzic z procesow chemicznych, a nie z rasowania w polskich warunkach, a tego nie wiem.
Odczujesz roznice, nawet na 95, jak bedziesz mial paliwo w calosci z ukladów C-H, wtedy kalorycznosc maksymalna, a zdolnosc do spalania stukowego odpowiednia dla twojego silnika. Wydaje ci sie wtedy dosc szybko, ze silnik jest elastyczniejszy no bo jest.
daniel0607, nawet zapchany filtr paliwa potrafi sprawic, ze 90-ka bedzie bujac 110-tkeByła O1 jest F2.
Komentarz
-
-
Sigma_74
Zamieszczone przez b707Prawda duzy wpływ maja umiejetnosci kierowcy, stan silnika oraz lane paliwo Wczoraj zaszalełem i wlałem Shell V-power Racing... Do niedawna lałem 95 lub 98 ale gdy silnik zaczał pobierać nowe paliow to nie mogłem uwierzyc że róznica może byc tak odczuwalan Równo pracuje ładnie przyspiesza i bardzo przyjemnie mruczy... 75km ale kocham to autko i odczuwam niesamowita przyjemnosc jazdy i z samego patrzeni a nawey myslenia o nim [o Niej własciwie] czego chciec więcej
pzdr
Komentarz
-
bezduszny
Zamieszczone przez Dig Dugb707, To ciekawe bo twoj silnik nie jest nastawiony na wykorzystanie paliwa o mniejszej kalorycznosci, a wiekszej sklonnosci do zaplonu. Stad na 95 powinien jezdzic lepiej niz na 98, bo w Polsce oktanowosc uzyskuje sie nie reformingiem czyli modyfikacja struktury lancuchow weglowodorowych, a dodaniem dodatkow podnoszacych ilosc okranow, zawierajacych balast w postaci zwiazkow tlenowych, ktore obnizaja kalorycznosc paliwa, a tym samym wartosc energii, ktora mozna uzyskac w wyniku spalenia i przelania jej potem na moc na kolach.
W Polsce kupić paliwo które będzie miało swoje właściwości zgodne z normami zachodnimi jest ciężko.
Zapewne dla tego zalewając drogie paliwa czujemy różnicę... bo silnik może pracować na swoich możliwościach.
Ze swojego doświadczenia mogę dodać tyle, że w Austrii zalałem palwo 91 i samochód szedł jak rakieta... gdzie w Polsce na żadnym 98 tak nie pracował..
Komentarz
-
bezduszny, Polskie paliwo spelnia normy ogolnoswiatowe z zapasem. Wiec jesli chodzi o wymagania, to nie ma roznicy. Roznica moze polegac na sposobie dojscia do tych parametrow. Nie twierdze, ze te dojscia sa zle, bo sa ogolnie stosowane w swiecie, zwlaszcza w USA, Szwecji, Ameryce Poludniowej, Australii.
Liczba oktanowa nie swiadczy bezposrednio o jakosci paliwa. Jest bardzo wazna, ale LO odnosi sie do spalania stukowego, jezeli ono wystepuje, to zaklucona jest praca silnika, moga ulec uszkodzeniu gniazda zaworowe, kolektor, bo spalanie odbywa sie w czasie niezgodnym z nastawami wszystkich elementow silnika, jak otwarcie zaworow, polozenie tloka, zaplon iskry. Jezeli nastepuje taka sytuacja, to silnik jest slabszy itp. odczuwamy to wyraznie. Jezeli silnik ma napisane, zeby stosowac benzyne minimum 91 oktan, tzn ze moze na takiej pracowac bez skutkow ubocznych.
Wartosc kaloryczna benzyny, ktora nie jest w normie okreslana tez ma swoje znaczenie. Jezeli jest ona nizsza niz u jednego producenta, od tej u innego producenta, to nie ma ona wiekszego znacznia dla trwalosci silnika. Odczuwamy jednak to w braku mocy, elastycznosci, tak jakby silnik dawal mniejsza mieszanke, ubozsza mieszanke.
Duzo by pisac
[ Dodano: Nie 31 Gru, 06 10:44 ]
Sorry za bledy stylistyczne w ostatnim fragmencie, ale przerabialem zdanieByła O1 jest F2.
Komentarz
-
-
bezduszny
Dig Dug, owszem, tak mówi teoria
Zapewne wiesz jak w Polsce osiąga się te parametry w przypadku PB i ON ? :diabelski_usmiech lub jak LOO robi się ON...
Komentarz
-
Nie mam dostepu do informacji Shella, wiec nie wiem skad on bierze te benzyne i w jaki sposob osiaga wyzsze parametry. Jakbym zobaczył orzeczenia laboratoryjne, to bym wiedzial, co to za benzyna, a tak to niestety nie wiem.
Wiem ze na 100% Shell importuje gaz plynny propan i butan, a w Polsce robi mieszanki propanowo-butanowe i dopiero sprzedaje, wiec import benzyny gotowej Vpower jest jak najbardziej mozliwy, bo oni tego nie sprzedaja nie wiadomo ile, a transport kilku wahadel pociagow na miesiac do Polski to pestka. Mozliwy jest takze blending benzyny zwyklej do takiej osiagajacej parametry Vpower. I badz tu madry :wink:
Ale tak jak mowie, nie wiem jakim dokladnie sposobem to osiagaja. Szkoda gdybac, ale ja profilaktycznie nie zalewam auta zadnymi wynalazkami Pb 98 skoro silnik tego nie wymaga, bo szkoda kasy. Zwlaszcza, ze mam silnik wolnoobrotowy (max moment obr. przy niskich obrotach), 8 zaworowy wlasnie dostosowany do benzyn 91 i 95 oktan max.Była O1 jest F2.
Komentarz
-
-
bezduszny
Z tego co mi wiadomo to Shell sprowadza to paliwo.
Jednak... jak już kupować je to na stacjach należących do Shell'a a nie tylko w "barwach" Shella
Komentarz
-
Re: pytanie o osiągi
Zamieszczone przez daniel0607Witam serdecznie.Mam pytanie : czu to możliwe że octavia I z silnikiem 90 km ALH ma lepsze przyspieszenie od passata b5 110 km i od octavi I 90km AGR?Proszę o poradę bo moja jakoś się lepiej zbiera od nich.Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Niestety rozczaruję was. Rozmawiałem ostatnio z byłym już pracownikiem byłych Naftobaz. Według niego obydwa Vpowery to benzynka Orlenowska z dodatkami czyli blending. Wiadomość jest sprawdzona bo to Naftobazy robiły blending dla Shella. Shell jedynie sprowadza w beczkach jakieś ulepszacze.Hanz2k
1,8 T by MT
:admin: bo nie użyłem Szukaj
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ProSzeKczyli moja FAbienne z 1.9 TDI ATD idzie lepiej :P :P :P bo ma zmienna geometrie łopatek z tego co wiemByła: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Hanz2kNiestety rozczaruję was. Rozmawiałem ostatnio z byłym już pracownikiem byłych Naftobaz. Według niego obydwa Vpowery to benzynka Orlenowska z dodatkami czyli blending. Wiadomość jest sprawdzona bo to Naftobazy robiły blending dla Shella. Shell jedynie sprowadza w beczkach jakieś ulepszacze.
Potwierdzam. Mam kuzyna kierowce cysterny w orlenie i na stacji rozlewczej od razu jest mieszane palifko, ktore zalewaja do cysterny dla roznych stacji, m.in. shell.Byla Vectra B Caravan DTH 97, miałabyć O I '02 TDi 110PS, był Passek Kombi 03 TDi 101 PS, jest Passat Kombi 04 1.8T Tiptronic + LPG
Komentarz
-
Komentarz